Sunday 29 August 2010

En helt vanlig dag på jobben

Da jeg ble gravid tenkte jeg: åhhh, så bra dette skal bli! Tid til å gjøre hva jeg aldri ellers har tid til. Nurket kommer til å bli eksemplarisk, sove hele dagen, spise til de samme tidene uten magevondt og ellers ligge drømmende i vuggen sin. Lite visste jeg om hva som ventet.

10 måneder senere med en liten kolikkbaby som sjelden sover på dagtid, er jeg heldig om jeg får strikket tre rader, snoket litt på Facebook og redd opp sengen før Pappa Kas kommer hjem fra jobb i 18-tiden.

En helt vanlig dag:

Våkner litt før åtte av at Lille H grynter og sparker vilt rundt seg. Tid for frokost. Pysjbukse og kardigan på. Tusler trøtt opp på kjøkkenet med en ganske så sint Lille H i armene. Hun er sulten, jeg er tørst. Varmer melken i mikroen mens jeg lager en kopp kaffe. Vi drikker i stillhet.

45 minutter og tre rap senere rulles yogamatten ut. Rekker nesten å komme igjennom en nyoppdaget morgenrutine (sjekk:morgenyoga) før lille H vil ha oppmerksomhet. Deretter er det morgenstell for mor og datter og vips så er det tid for formiddagsmat. Ambisjonene er definitivt senket fra pre-preggers stadiet, og dersom vi er ute og triller før kl 13 så har vi en god dag.
Vi triller ned mot Drammen sentrum. Går langs elven og spionerer på andre mammaer. Hvordan barnevogn har de? Hvor slitne ser de ut? Har de finere joggesko enn meg? Er været dårlig så er selvsagt gummistøvlene på, hvilken farge og merke? Passer de til barnevognen?

Ofte ender vi opp på kafé. Soya Mokka er obligatorisk. Vi henger med andre mummies i samme ærend - påfyll av koffein og voksenstimuli. Vi bytter kafé fra dag til dag slik at de ansatte ikke tror at vi ikke har andre aktiviteter. En yummy mummy fyller jo dagene med babysang, babysvømming, babymassasje og bootcamp / trilletur med personlig trener. Full pakke.
Arbeidsdagen avsluttes med trilling oppover bakkene hjem, men om vi er heldige plukker Pappa Kas oss opp med bilen(etter litt masing). Så venter enten en haug stryketøy, en løpetur eller et glass vin. Noen ganger rekker jeg alle tre før jeg sovner mens jeg gir lille H dagens siste flaske og stålsetter meg for nattskiftet.


Kjapp hoderegning viser at det er ca. 175 dager igjen til permisjonen er over…

Trude

1 comment:

  1. OMG, nå lo jeg godt her altså:) Fantastisk innlegg!! Vet akkurat hva du mener med å studere de andre mammaene altså...hihi

    ReplyDelete

Comments make me happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...